Modern Estetiğe Karşı Doğal Güzellik Hikâyesi
Dove’un “gerçek güzellik kampanyası” hikâye pazarlaması açısından iyi bir örnek teşkil ediyor. Dove, ‘’gerçek güzellik nedir?’’ sorusunu tüketicilere yönelik anketleri ile tartışmaya açarak marka imajıyla da uyumlu olan doğal güzellik kavramını öne çıkartmaktadır. Bu anlamda gerçek güzellik kampanyasının doğal güzellik kavramı üzerine kurulu bir hikâye olduğunu söyleyebiliriz. Dove yarattığı bu hikaye ile çağımız güzellik anlayışını değiştiren bir yaklaşım sergilemekte ve klasik güzellik kavramını da değiştirmeye çalışmaktadır. Çünkü güzellik hakkındaki klasik 90–60–90 anlayışı günümüz tüketicisini mutlu eden bir hikâye değildi. Bu nedenle Dove günümüz tüketicisini dış görünümüyle mutlu olacağı bir hikâyenin içine çekmeye çalışır. Bu konuda yapılan anket ve açık hava ilanları ile hikâyenin tüketiciler arasında konuşulmasının sağlanması ve yayılması hedeflenmektedir. Kısacası, Dove, mevcut güzellik anlayışıyla toplum arasındaki çelişkiyi kendi lehine kullanarak kendi marka imajı olan doğal bakım kavramının da desteklediği doğal güzellik anlayışını hikâyeleştirmiştir. Hikâyesinin merkezine genel insan görünümünü yerleştirerek, tüketicilerin bakımlı ve kendileriyle barışık olduklarında güzel görüneceklerinin mesajını verir.
Dove bu konuda daha önceki uygulamalarını değiştirme eğilimine girerek bütünleşik bir pazarlama iletişimine de yönelmiş. devamı...
Dove’un “gerçek güzellik kampanyası” hikâye pazarlaması açısından iyi bir örnek teşkil ediyor. Dove, ‘’gerçek güzellik nedir?’’ sorusunu tüketicilere yönelik anketleri ile tartışmaya açarak marka imajıyla da uyumlu olan doğal güzellik kavramını öne çıkartmaktadır. Bu anlamda gerçek güzellik kampanyasının doğal güzellik kavramı üzerine kurulu bir hikâye olduğunu söyleyebiliriz. Dove yarattığı bu hikaye ile çağımız güzellik anlayışını değiştiren bir yaklaşım sergilemekte ve klasik güzellik kavramını da değiştirmeye çalışmaktadır. Çünkü güzellik hakkındaki klasik 90–60–90 anlayışı günümüz tüketicisini mutlu eden bir hikâye değildi. Bu nedenle Dove günümüz tüketicisini dış görünümüyle mutlu olacağı bir hikâyenin içine çekmeye çalışır. Bu konuda yapılan anket ve açık hava ilanları ile hikâyenin tüketiciler arasında konuşulmasının sağlanması ve yayılması hedeflenmektedir. Kısacası, Dove, mevcut güzellik anlayışıyla toplum arasındaki çelişkiyi kendi lehine kullanarak kendi marka imajı olan doğal bakım kavramının da desteklediği doğal güzellik anlayışını hikâyeleştirmiştir. Hikâyesinin merkezine genel insan görünümünü yerleştirerek, tüketicilerin bakımlı ve kendileriyle barışık olduklarında güzel görüneceklerinin mesajını verir.
Dove bu konuda daha önceki uygulamalarını değiştirme eğilimine girerek bütünleşik bir pazarlama iletişimine de yönelmiş. devamı...
Dove'un doğallık anlayışını günümüzün güçlü estetik eğilimlerinden biri olarak görebiliriz. Fakat aynı zamanda buna karşıt bir eğilim olan modern estetikten de bahsetmek gerekir. Örneğin bilimsel yaklaşımı savunan Roc, Clinique, Vichy gibi markalar, mucize yaratan ürünler şeklinde karşımıza çıkarak modernist (ilerici ve mükemmelliyetçi) estetik anlayışın savunuculuğunu devam ettirirler.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder